Monday 19 August 2013

Manifest: De ce alerg? De ce Marathon des Sables?


Deși cuvintele îmi vin destul de ușor, când mă așez la scris, și destul de potrivite pentru context, de data asta...e greu. Nu pentru că n-aș ști, ci pentru că e dificil de explicat. Alerg pentru că pot, pentru că alergarea mă rupe de rutina zilnică și mă aruncă într-o lume în care un vis poate deveni realitate. O lume în care răutatea e rară, și chinuită, iar sportivitatea e regină. Alerg pentru că acest fapt mă transformă într-un om mai sănătos, mai bun, mai onest, mai săritor și, în final, mai puternic. Fiecare maraton pe care îl termin, fiecare kilometru pe care îl alerg, își aduc aportul la această transformare. Mi-am dorit să ajung la o greutate de 85 kg, de la 117 kg, fără un regim alimentar deosebit. Am alergat și, în sase luni, am reușit. Mi-am dorit să termin un maraton, deși condițiile de antrenament erau extra-limitate. Am alergat și am reușit să termin unul montan – Maraton Apuseni. Am vrut sa recidivez și aproape am reușit la Maraton Retezat. M-am accidentat însă, la jumătatea cursei, și totuși am reușit să ajung la final, pe un traseu mai scurt, de vreo 10 km. N-am renunțat și voi reveni, pentru a termina ce am început.
Alerg, pentru că vad cum pasiunea mea naște pasiuni. Pentru ca sunt convins de faptul că pot încuraja și alți oameni să alerge. Că îi pot convinge că alergarea e benefică, nu nocivă. Din orice punct de vedere. Alerg, și, e foarte important, pentru că și așa pot ajuta cauze nobile să se împlinească. Cum s-a întâmplat când am alergat împreuna cu Paul Dicu ( participant de câteva ediții la Marathon des Sables ), prin acțiunea În Pas Cu Paul. Kilometri alergați s-au transformat în bani pentru donații. Ce am făcut eu, n-a fost ceva ieșit din comun. Dar a fost ceva. Și am fost părtaș la un lucru minunat. Așa cum îmi doresc să se întâmple și cu participarea mea la Marathon des Sables. Și aici răspund la a doua întrebare – de ce Maratonul Nisipurilor? Pentru că e greu. Pentru că e considerată cea mai dificilă cursă de anduranță din lume. Deșertul Sahara, nisipul, temperaturile extreme cu diferențe majore între zi și noapte, rație minimă de apă, rucsacul de aproximativ 12 – 14 kg. (cu echipament și mâncare ) în spate, echivalentul a șase maratoane în doar cinci zile, furtunile de nisip, taxa de participare exorbitanta ( din punctul meu de vedere )  – motive peste motive sa NU participi. Pare o nebunie și poate chiar este. Mă întâlnesc cu fel de fel de oameni. Unii mă felicită pentru țelul meu. Alții nu. Unii sunt indiferenți. Alții prea îngrijorați. Când am participat la primul maraton, mulți au spus – N-ai să reușești! M-au felicitat după... Pentru cei care nu cred în reușita mea la Marathon des Sables, le aștept felicitările după ce mă întorc. De fapt, nu e nevoie de felicitări. Simpla motivație a cuvintelor – "Nu poți!" – e suficientă. Alergarea m-a învățat să găsesc partea bună a lucrurilor și cuvintelor. Chiar și la neîncredere. Să mă folosesc de ea, ca de o trambulină. Și să zâmbesc. Reușita finalizării acestei curse, indiferent de locul din clasament, va deveni un răspuns la multe din întrebările existenței mele. O oglindă a limitelor personale pe care le putem depăși cu voință și determinare. 
Va fi greu să strâng și taxa de participare – 2.900 euro [de fapt au mai rămas de strâns 2.400 euro ( 700 euro pana pe data de 15 Septembrie, 1.900 euro pana pe data de 01 ianuarie 2014 ) – prin bunăvoința unui sponsor – Marelvi Impex, din Rădauți ( Jud.Suceava ), care a facut primul pas]. Dar am convingerea că voi reuși. Poate tu, cititorule, mă vei sprijini cu câțiva euro. Îți rămân de pe acum recunoscător. Chiar și doar pentru răbdarea de a citi aceste rânduri, până la capăt și de a regăsi în tine puterea de a-ți urma visul, de a te depăși, de a ieși din rutina zilnică împovărătoare și a te bucura de viață. Te aștept să alergăm împreună. Din acest moment, îți datorez trecerea liniei de sosire a Marathon des Sables.
 
Pentru cei care pot, și vor să mă sustină financiar, în acest proiect: 

Cont LEI: RO13 BACX 0000 0004 4508 4001, UniCredit Tiriac Bank, sucursala Suceava         
Cont EURO: RO40 BACX 0000 0004 4508 4000, UniCredit Tiriac Bank, sucursala Suceava

 

2 comments:

  1. Bafta multa; cu determinarea si vointa de care dai dovada sunt sigura ca vei participa si vei termina cursa. Daca nu la anul, la celalalt an... si tot o vei face.
    “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” (Winston Churchill)

    ReplyDelete
  2. ... Doamne Ajuta !

    ReplyDelete